Hjälteträff

Utan att veta om det har jag gift in mig i Hjältsläkten och det är ett namn jag skulle kunna tänka mig. Fast om jag tagit mig namnet Rosen-Hjält skulle jag vara tvungen att bokstavera det för jämnan, det är tydligen tillräckligt svårt att förstå att jag heter Rosen utan apostrof.



Igår var vi på släktträff i Markaryd och träffade ungefär 70 släktingar till maken, varav jag bara träffat två innan. Det var ett ambitiöst upplagt program med besök på älgpark, busstur till Hannabad där de åtta syskonen som släkten stammar från växt upp, föreläsningar om emigration och middag. Det var kul och intressant att träffa makens släkt varav en stor del tagit sig hit från Kanada och USA för att vara med.


I älgparken blev det dramatik när en av de amerikanska ungarnas keps fastnade på ett älghorn. Älgen knyckte till med huvudet så att killen tappade kepsen han höll i och sedan blev den väldigt rädd och sprang runt i cirklar tills guiden lyckades hjälpa den att skaka av sig den läskiga kepsen. 


Annars betedde sig både älgar och bisonoxar coolt och visade att de var vana vid folk. Läs om parken här: www.smalandet.se

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ursäkta, men jag bara började tokskratta, tänk om man såg en älg med keps när man gick ut i svampskogen :D

2010-08-15 @ 18:22:12
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: Ylva

Gunilla. Det var ju jätteroligt, fast synd om älgen...

2010-08-16 @ 15:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0