Polisanmälan

Jag har just gjort en polisanmälan för att någon kapat mitt VISA-kort och tagit ut 9000 kronor i en automat i USA! Det var tur att jag svarade i mobilen när en man från Nordea ringde och talade om det i fredags. Jag var precis på väg att åka till Köpenhamn och trodde att han ville sälja en försäkring till mig och var ganska otrevlig innan jag förstod att han försökte hjälpa mig. 

Förhoppningsvis får jag tillbaka pengarna eftersom jag inte lämnat ut varken kort eller kod eller varit oaktsam på något annat sätt som jag kan komma på. Jag fick låna pengar av maken, eftersom mitt kort redan spärrats. Om jag hade stått i Köpenhamn och försökt ta ut pengar och det inte gått hade jag ju blivit ännu mer upprörd. Är det någon gång jag behöver kortet så är det ju när jag är utomlands.


Jag gjorde en liten nostalgispatsering på Rådhustrappan och ställde mig framför samma port som vi klev ut genom som nygifta för ett år sedan.

Kommentarer
Postat av: MariaH

ingen kul överraskning! Tur att du fick veta det innan.

2010-08-29 @ 20:38:07
URL: http://www.vanligvardag.wordpress.com
Postat av: Ylva

Maria. Ja, sådant där händer ju inte på riktigt!

2010-08-30 @ 21:44:18
Postat av: Rondine

Aj, aj.

Förra veckan slogs kapning upp i massmedia här på Gotland. Ett tiotal fall först och sedan ännu fler.

Trodde först att jag själv drabbats, men det visade sig vara ok. De som blivit kapade hade fått sina konton tömda och uttagen hade gjorts i USA och Thailand.

Skit på dem som ägnar sig åt sådant!

2010-08-31 @ 16:42:22
URL: http://rondine.blogg.se/
Postat av: Ylva

Rondine. Det är läskigt och jag trodde ovanligt men har hört om flera drabbade.

2010-09-01 @ 19:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0