Kulturkullan

Vecka 52

* Läser: Primtalens ensamhet av Paolo Giordano. Jag har inte läst så många böcker av italienska författare och det var kul att läsa den här debutromanen av en som forskar i teoretisk fysik (man märker liksom att han inte är dum, författaren).

Mattia hade en tvillingsyster som var väldigt lik honom förutom att hon var förståndshandikappad. Han skämdes över att släpa runt på henne och när de var bjudna på födelsedagskalas lämnade han henne i en park, men när han kom tillbaka för att hämta henne var hon inte kvar.

Primtalens ensamhet
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170017794

* Lyssnar på: Hunters & Collectors på Grooveshark. Jag sitter i mitt gamla rum hemma hos mamma och pappa och tänker mig tillbaka till tonåren. Efter att ha varit ute och lunchat med en kompis från högstadiet känns det bra med lite gammal rock som vi lyssnat på tillsammans.

* Veckans citat:
(Robin): "It was good to see you again!"
(Marian): "It was good to be seen."
(Ur filmen Robin Hood: Prince of thieves)

* Veckans händelse: på fredag är det nyårsafton.

Kommentarer
Postat av: Suzie

Boken verkar väldigt bra!

2010-12-27 @ 21:06:51
URL: http://susannawinther.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Det där låter som en bok jag kanske skulle gilla. Just nu kämpar jag med Igelkottens elegans. Den är lysande emellanåt men trist och tråkig ibland, det får idag på sig också ;) sen kanske jag bestämmer mig för att låta den vila några veckor, jag får se hur jag gör.

2010-12-28 @ 14:41:05
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Ylva

Suzie och M-L. Absolut bra bok, läs! Vet inte om jag ska orka ge mig på Igelkotten.

2010-12-29 @ 17:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0