Bokenkät

Här är en bokenkät från http://fullbokhylla.wordpress.com/2010/02/02/pocketkedja-om-min-lasning/

Som läsare är jag: Jag läser noggrant och nöjsamt. Jag skriver om böcker jag läser här i Kulturkullan, på http://ylvarosen.blogspot.com och http://www.sunnerbogymnasiet.se/default.asp?groupid=20066993034990

Som bloggare är jag:
Numera kortfattad. Jag har märkt att jag själv helst läser bloggar med korta inlägg. Jag uppdaterar varje dag och tar många foton.

Senast lästa bok: Tårtgeneralen av Filip Hammar och Fredrik Wikingsson.

Senast köpta bok/böcker:
  Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap av Mary Ann Shaffer

Favoritbok: Allt för min syster av Jodi Picoult.

Favoritdeckarförfattare: Jag brukar inte läsa deckare.

Jag läser allt av: Jodi Picoult, Barbara Voors, Marianne Fredriksson, Nick Hornby, Erlend Loe, Maria Ernestam, Lionel Shriver.

Jag läser helst inte (genre/författare): Fantasy, deckare.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Biografier, psykiatri.

Förutom svenska läser jag gärna på:
Norska, danska.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Flickvännen av Karolina Ramqvist.

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson men den står jag på kö på.

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

När jag går på antikvariat letar jag alltid:
Jag går sällan på antikvariat och letar inte efter något särskilt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0