Kulturkullan

Vecka 6

* Läser: Dubbelfel av Lionel Shriver. Shriver har skrivit en av de bästa böcker jag läst; Vi måste prata om Kevin och jag måste nog vänja mig vid att det inte kommer så fantastiska böcker så ofta. Den här är bra men inte sådär helt otroligt. Jag är inte intresserad av tennis och det är för mycket av det. Annars är det intressant att läsa om den komplicerade relationen mellan makarna och tennisspelarna Willy och Eric.

* Lyssnar på: Jewel. Från Spotify: "A contemporary folkie renowned for her expressive, crystalline voice, singer/songwriter Jewel was among the most successful female performers to dominate the pop charts throughout the 1990s." Jewel - crystalline, hehe. 

* Veckans citat: "Jag är ute på djup is". 
En av tjejerna som åkte till havet igår pratar så fort så hon inte hinner tänka vad hon säger. 



* Veckans händelse: Stand up på Sunnerbogymnasiet på onsdag kl.19. Johan Uddenberg och Eric Löwenthal. Entré 100 kr.  

Kommentarer
Postat av: simone

Det ser mysigt ut :D

2010-02-07 @ 16:37:22
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Peppe

Ja, Vi måste tala om Kevin var sjukt obehaglig och sjukt bra. Sedan dess har Shriver inte riktigt levererat.

2010-02-08 @ 17:28:15
URL: http://livetihelsingfors.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0