Kulturkullan

Vecka 5

* Läser: Två husvagnar av Marina Lewycka. En bra bok! Lewycka, som tidigare skrivit En kort historia om traktorer på ukrainska, skriver på ett särskilt sätt och det är intressant med krocken mellan ukrainsk och engelsk kultur. I Två husvagnar är det en ukrainsk tjej som kommer till England för att plocka jordgubbar. Det låter inte så spännande men det händer en massa saker. 

* Lyssnar på: Kylie Minogue. Other artists you may like- förslag från Spotify. Det är maken som brukat köpa hennes skivor, men jag gillar henne. Glad disco.

* Veckans citat: "Superkvinnan. (Hon i handduk)" Någon röstade på mig som bäst utklädd på maskerad igår. Här är min hemgjorda mantel som svägerskan hjälpt mig att göra ett S på. Högst upp är det en brosch att fästa ihop den med.



* Veckans händelse: Jag ska på trav i Halmstad på lördag. Det har aldrig hänt förut så jag har ingen aning om hur det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0