Bra bok!

Jag håller på med Skynda att älska av Alex Schulman. Man kan tycka olika saker om Alex och det gör jag. När han var gift med Katrine Zytomierska tyckte jag de var ett mardrömspar som bara höll på och provocerade. Nu tror jag att det var hon som var den drygaste i det förhållandet. (En snygg och framgångsrik tjej som skaffar barn med Bingo Rimér måste det ju vara något fel på.)

Hur som helst så är den här boken fin, sorglig och rolig. Alex pappa Allan var en berömd TV-producent och 33 år äldre än hans mamma. Här är några rader ur boken med ett samtal mellan Alex och hans terapeut:

"Om du tänker tillbaka, hur ofta var din pappas ålder ett problem för dig?"
"Det var inte så ofta, tror jag. Det är mest nu."
"Hur då?"
"Nu när han är död. Det är ett problem i vår far-son-relation."
Sid. 123

Skynda att älska

Kommentarer
Postat av: Rondine

Håller med om att boken var bra!!!

Har själv läst den nu i sommar.

Hade inga förväntningar och hade väl uppfattningen

om Alex att han bara var en av alla mediekåta kändisar. Och visst, det är han väl fortfarande, men i boken visar han en helt annan sida.

Var också lite nyfiken av det skälet, att min dotter hade läst hans pappablogg och upptäckt att han och hans blivande fru, sommarbor bara några kilometer härifrån.

2010-07-23 @ 10:11:14
URL: http://rondine.blogg.se/
Postat av: Ylva

Rondine. Aha, vilken kändispoäng, ni är nästan sommargrannar!

2010-07-23 @ 13:36:26
Postat av: Rondine

Visst.

Såg dem (mamma,papppa,barn) i matbutiken också vid ett tillfälle.

Samma dag såg jag fyra kändisar till.

Det är ganska kändistätt här på somrarna...

Ja, inte precis HÄR, men åker man in till tätorten

och handlar eller över till norra grannön så är det ganska troligt att man stöter på nån.

Man kan inte undgå det.

2010-07-25 @ 15:16:41
URL: http://rondine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0