Ely

Jag åkte och hälsade på en gammal kompis som just flyttat till Ely. Hon har bott i England i många år men det har inte blivit av att jag hälsat på henne förrän nu. Jag har rest mycket men inte ensam och jag var lite orolig för att åka tåg utomlands på egen hand. Maken varnade mig dessutom för att det kan vara rusning när folk ska pendla till London.


Jag tyckte det var ganska lugnt på tåget klockan 6.16 på morgonen...


Här turistar jag vid katedralen. Det finns ett trevligt Tea Room bredvid.


Det är intressant att komma in i ett engelskt hem. Väninnan är glad att det bara är heltäckningsmatta på övervåningen och inte i badrummet.


De bor på landet och har utsikt över en hästhage.


Dagens fruktintag: Lemon Cake och Fruit Cooler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0