I Hedemora

Nu har vi åkt till Hedemora och ska träffa min släkt i några dagar. Vi har grillat och ätit på mammas och pappas fantastiska balkong men jag kan inte visa bilder på det för jag har inte med mig kamerasladden. Lika glada för det är nog mina föräldrar, men jag kanske ändå ska lägga ut kort när jag kommer hem.

Jag hittar hem till Hedemora från Lindesberg men före det körde maken eftersom det var läskigt mycket regn och för att det är lite svårt kring Örebro och vi brukar köra fel där. Det låter bättre att sikta mot Falun än mot Gävle, men det ska man alltså inte.

Granngubben kastade sig ut genom sitt fönster imorse och frågade vilken väg vi skulle köra till Dalarna (han är pensionerad lastbilschaufför, alkoholiserad och kontaktsökande...) och undrade tre gånger om vi skulle köra via Kristinehamn varpå maken vrålade Örebro.

Här är ett kort från vår damm.
Foto: Sara Larsson, som var och badade hos oss i söndags


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0