Kulturkullan

Vecka 28

* Läser: En liten chock av Johanna Lindbäck. Det här är hennes debutbok och det är en väldigt bra ungdomsroman. När Gustav började gymnasiet hoppades han på att han skulle få en flickvän (eller åtminstone en tillfällig tjej), en massa nya kompisar och en ny personlighet. När studenten närmar sig har inget av det där hänt men kanske kan det bli ändring på det när klasskompisen Elin lockar honom att vara med på ett möte för skoltidningen?

* Lyssnar på: Cookatoo Friends med Elin Ruth Sigvardsson. CD från 2009. Kompisen köpte skivan efter konserten i onsdags och nu lyssnar vi järnet! 



* Veckans citat: "Jag skrev den här tröstesången till min mamma som hade två obehagliga tonåringar hemma länge, mig och min syster."
Elin Ruth Sigvardsson

* Veckans händelse:  Visfestivalen i Västervik 15-17 juli.
http://visfestivalen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0