Cityvandrarhem

Vi bodde på Cityvandrarhemmet i Helsingborg i helgen.  


Utsikt från vårt fönster.


Utsikt utan regn för tillfället.


Utsikt om man zoomar in färjan. Jag kan tänka mig att läget intill kajen bidrar till priset på vandrarhemmet för jag tycker inte att 1200 kronor för två personer och två nätter är ett vandrarhemspris egentligen. Det var i och för sig lite av hotellhybrid, men allting kostade extra.

Det blev en dyr helg för jag är van vid att det kan gå flera dagar utan att jag gör av med en krona (förutom att jag går på ICA varannan dag) och nu fick man betala för lakan och handdukar (fast det hade vi med oss), frukost, garageplats och städning. Och så måste man ju äta ordentligt ibland. Jag bara skrattade i panik när vi letade mat på fredagskvällen och gick förbi Gastro med en sparrismeny för 1100 kronor! Bra att vi hittade mysiga cafét Mezo med jättegod pasta för 80 kronor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0