Kulturkullan

Vecka 25

* Läser: Frost av Maggie Stiefvater. Jag får sluta säga att jag inte gillar övernaturliga böcker för jag har läst flera stycken nu som jag tyckt om, men det får lov att vara bra skrivet såklart. Det här är en ungdomsbok med en jättefin kärlekshistoria mellan Grace och Sam. Problemet är att Sam bara är människa på sommaren och på vintern är han varg. Det låter larvigt, men just eftersom kärleken och ungdomarna är så bra skildrade så kan jag acceptera det onaturliga också, för jag vill veta hur det ska gå!

Frost

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9132157428

* Lyssnar på: Gör dig till hund med Pernilla Andersson på Spotify. Album från 2008. Det här är den enda svenskspråkiga av hennes sex skivor. Synd tycker jag, för det blir jättemycket bättre när hon sjunger på svenska. De engelska sånger jag hört har låtit lite för jazziga och sega. Pernilla kommer hit på onsdag och jag går dit såklart. Gratis i hembygdsparken på onsdag kl.19 alltså.

* Veckans citat: Bakom varje framgångsrik man står en förvånad kvinna. 
Okänt ursprung men jag tror att jag läst det som Hagbardserie.

* Veckans händelse: På fredag är det midsommarafton! Då ska man vara ute på landet, till exempel i Runkarp.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0