Sägenresa

Igår var jag på pensionärs-, jag menar sägenresa.



Det var kul att åka till Södra Ljunga, som har vår närmsta affär från stugan, och få höra berättelser och sanningar om bland andra gymnastikens fader Per Henrik Ling.


Ett stopp var på Mjäryds kullar där berättarpedagogen Mikael Thomasson och sagofarbror Per Gustavsson berättade. Som moraliskt stöd på gravhögen står Ingrid Nettervik, min favoritföreläsare när jag pluggade litteraturvetenskap i Växjö.


Jag visste inte att Mjäryds kullar var så många!


Lingmuseet ligger i den gamla prästgården där Ling bodde som liten.


Vi fick en uppvisning av Ljungby fäktklubb.

Kommentarer
Postat av: Vicky (utlandsmamman)

Trevligt, trevligt. Min far var en av alla pensionärer på resan! Han har dessutom fastnat på en av dina bilder :)

2010-06-17 @ 11:10:11
URL: http://utlandsmamman.blogspot.com/
Postat av: Vicky (utlandsmamman)

Nej, det tror jag verkligen inte han har något emot. Bilden isig är ju inte speciellt tydlig (jag känner igen honom för jag vet han var med annars kanske inte ens jag sett det) och dessutom finns ju inget namn att identifiera med.

2010-06-17 @ 17:08:23
URL: http://utlandsmamman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0