Yrvädret

YR-vädret är mitt väder (mina initialer) men var den norska väderlekstjänsten fått sitt namn ifrån har jag inte lyckats ta reda på. Hur som helst så har jag börjat titta på www.yr.no som har en bättre sida än svenska SMHI. Jag har hört flera som säger att den är mer pålitlig. Tidigare har jag inte brytt mig om att titta på väderutsikter för det brukar inte stämma, men nu har jag alltså börjat lita lite på norskt vädersiande.

Nästa vecka ser lovande ut här:
http://www.yr.no/sted/Sverige/Kronoberg/Ljungby/langtidsvarsel.html


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ja, jag har också börjat titta på den sen ett år tillbaka, stämmer mycket bra faktiskt..



Fast, oftast vickar jag bara upp gardinen och tittar ut :)

2010-06-21 @ 21:54:18
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: Ylva

Gunilla. Du med ditt norska arv borde ha hållt dig till den längre.

2010-06-22 @ 19:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0