Kulturkullan

Vecka 10

* Läser: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson. Helt absurd och vaninnigt rolig bok på ett sätt som man så sällan stöter på. Kul för mig är även att författaren är från Växjö och att en del av boken utspelas i mina trakter. Allan är gubben som rymmer från hemmet för att slippa bli firad på sin hundraårsdag. När han ska vakta en väska åt en yngling kommer bussen han ska åka med så han tar med sig väskan som visar sig innehålla 50 miljoner kronor...

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann


* Lyssnar på: Sandra på Spotify. Sandra var stor i mitten av åttiotalet med låtar som Everlasting love, Maria Magdalena och In the heat of the night. När man vill ha åttiotalsnostalgi är det här bra men om det var nya låtar skulle jag inte gilla dem så mycket. 

* Veckans citat: 

Kompis: "Vad gör Kalle?"
Jag: "Han skulle bygga några hyllor."
Kompis: "Nu eldar han."
Jag: "Eldar han upp hyllorna?". 

(Maken startade grillen för att vi skulle grilla korv medan vi var inne i stugan och vilade.)

* Veckans händelse: Melodifestivalfinal på lördag kl.20.

Kommentarer
Postat av: Pia

Åh, jösses.. hur mycket har man inte dansat till Sandras alla låtar?! Härliga 80-tal! :o)

2010-03-10 @ 15:47:06
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0