Kulturkullan

Vecka 21

* Läser: Lilla stjärna av John Ajvide Lindqvist. Jag har fått boken som recensionsexemplar från förlaget och ska skriva om den sedan på bokbloggen http://ylvarosen.blogspot.com. Det börjar med en prolog som skickligt ger en föraningar om att det ska hända något hemskt och redan där fastnar jag och vill inte slita mig från boken. En man hittar ett spädbarn som någon försökt gräva ned i skogen. Han tar med flickan hem och får höra henne sjunga en ren ton som inte borde kunna finnas i en människa. Spännande och kusligt!

Lilla stjärna

* Lyssnar på: Alphaville på Spotify. Jag såg dem igår och vill fräscha upp minnet med hur de lät på åttiotalet. Vi pratade med några roliga killar på festivalen som sa att när de spelar Forever young får alla slicka varandra i ansiktet. Sådana orgier blev det aldrig i publiken (jag får jättekonstiga bilder i huvudet nu...) men den trivdes när de gamla hitsen radades upp tillsammans med nya, mindre lyckade, låtar.

* Veckans citat: "Den som tar, han har."
Okänt ursprung

* Veckans händelse: Ljungby festivalförening anordnar texmexafton på godsmagasinet på fredag. Peter O Ekberg Versions och Lazybones United ska spela. Insläpp klockan 19, entré 150 kr.

Kommentarer
Postat av: MariaH

Skall bli spännande att höra vad du tycker om den.

2010-05-23 @ 23:25:46
URL: http://www.mariasbokliv.wordpress.com
Postat av: Suzie

Åååh, kan du inte låna boken till mig?

2010-05-23 @ 23:46:12
URL: http://susannawinther.blogg.se/
Postat av: Ylva

Maria. Om den fortsätter så här bra så är det faktiskt det bästa jag läst på länge!



Suzie. Det skulle jag kunna göra om den inte vore så tung att skicka.

2010-05-24 @ 19:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0