Bokenkät, del 3

Från http://bokbabbel.blogspot.com/2010/10/sondagsenkat-supreme-forsta-delen.html

23. Genre du sällan läser (men önskar att du gjorde oftare)?

Biografier, kanske.

24. Favoritbiografi?
Ängeln på sjunde trappsteget av Frank McCourt.

Engelen på det sjuende trinn
Här på norska. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=8203210376

25. Har du någonsin läst en självhjälpsbok?
Jag har läst hur många böcker som helst om depressioner och bipolärt syndrom.

Enkäten fortsätter här:
http://bokbabbel.blogspot.com/search?q=s%C3%B6ndagsenk%C3%A4t

26. Favoritkokbok?
Jag är ointresserad av kokböcker och matlagning men Bonniers kokbok har jag använt mycket.  

27. Mest inspirerande bok du läst i år (fakta eller fiktion)?
Vips så blev det liv! av Bob Hansson.

28. Favoritlässnacks?
Smågodis.

29. Nämn ett fall där hypen förstörde din läsupplevelse?
En förtjusande man av Marian Keyes. Jag brukar gilla Keyes men den här boken är tråkig.

30. Hur ofta håller du med kritikerna angående en bok?
Om det är positiva recensioner håller jag ofta med eftersom jag mest läser böcker jag vill läsa och som jag tycker är bra.

31. Vad tycker du om att ge bra/dålig kritik?

Det är svårt att skriva negativt, men som sagt läser jag mest bra böcker så det händer inte så ofta att jag gör det. Bra kritik ger jag gärna även fast det kan vara svårt att förklara vad det är som gör en bok bra.

32. Om du kunde läsa på ett främmande språk, vilket skulle du välja?
Jag skulle gärna vilja kunna läsa på isländska som jag har kunnat.

33. Mest skrämmande/hotfulla bok du någonsin läst?
Hypnotisören av Lars Keppler var riktigt äcklig och otäck.

Hypnotisören

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170017581

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Jag håller just på att läsa Hypnotisören och funderar på att sluta... Eller skumma igen den till slutet. Läste du klar den? Inte bara otäck utan konstig. Fick den verkligen bra kritik?/Lillemor

2010-11-16 @ 09:07:32
Postat av: Ylva

Lillemor. Jag tyckte den var bra, men väldigt, väldigt otäck och jag brukar inte läsa läskiga böcker för jag kan inte sova sedan.

2010-11-16 @ 19:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0