Bokenkät, del 5

Från http://bokbabbel.blogspot.com/search?q=s%C3%B6ndagsenk%C3%A4t

45. Sämsta filmatisering av bok?
Flicka med pärlörhänge  av Tracy Chevalier är en fantastisk bok men en trist film.

46. Den största summa pengar du spenderat i en bokhandel på en och samma gång?
Det vet jag inte. Jag brukar inte köpa böcker utan lånar mest, så det är nog max tusen kronor.  

47. Hur ofta skummar du igenom en bok innan du läser den?
Aldrig.

48. Vad får dig att sluta läsa en bok mitt i?
Att boken är dålig. Att det kommer en annan bok jag vill läsa hellre, fast då pausar jag och återkommer när den andra boken (som kanske måste lämnas tillbaka snart) är utläst.  

49. Har du dina böcker organiserade?
Nja, mest i storleksordning.

50. Föredrar du att behålla dina böcker eller ge bort dem efter att du läst dem?
Jag brukar ge bort dem.

51. Finns det böcker du undviker?
SF/fantasy, deckare.

52. Nämn en bok som gjorde dig arg?
Matilde av Denise Rudberg. Hon skriver så illa och jag blir bara störd över alla lyxreferenser.

Matilde

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170014620

53. Nämn en bok du inte trodde du skulle gilla men gillade?
Ett annat liv av Per Olov Enquist. Jag läste den för att jag hört honom prata om den och tyckte mycket om den.

54. En bok du trodde du skulle gilla men inte gillade?
Slam av Nick Hornby.

55. Bästa skuldfria nöjesläsningen?
Vadå skuld? Jag tycker det är både nytta och nöje att läsa och försvarar mig för det mesta med att jag behöver läsa för jobbets skull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0