Bokenkät

Det finns en fruktansvärt långt bokenkät här:

http://bokbabbel.blogspot.com/2010/10/sondagsenkat-supreme-forsta-delen.html


Den tänker jag dela upp på flera delar.

1. Favoritbok i barndomen?
Fabian Sjölejon var en av de första jag läste själv. Jag vet inte vem som skrivit den för om man googlar kommer bara Yfronten upp.

2. Vad läser du just nu?

Garp och hans värld av John Irving, Tusen gånger starkare av Christina Herrström, Jag vill ha ett liv av Sofia Hedman.

Jag vill ha ett liv

3. Vilka böcker har du reserverade på biblioteket?
Stilla dagar i Mixing Part av Erlend Loe.

4. Dålig bokvana?
Att jag läser jämt, skulle min man säga...

5. Vad har du för tillfället hemlånat från biblioteket?
Jag vill ha ett liv av Sofia Hedman.

6. Har du en läsplatta?
Nej. Jag tycker lite för mycket om bokböcker för att kunna släppa dem.

7. Föredrar du att läsa en bok åt gången eller flera på en gång (slalomläsning)?

Egentligen vill jag läsa en bok i taget, men det fungerar inte alltid. Nu till exempel när jag läser Garp och hans värld som är jättetjock vill jag bryta av med något annat emellanåt.

8. Har dina läsvanor ändrats sedan du började blogga?
Inte så mycket på grund av bloggandet men jag får mycket boktips från bloggar och får recensionsexemplar från förlag för att jag har en bokblogg (http://ylvarosen.blogspot.com)

9. Sämsta boken du läst i år?
Hjärtdjur av Herta Müller. Jag är inte så mycket för det där med Nobelpristagare. Ofta är det svåra och tunga böcker som inte intresserar mig och Hjärtdjur är helt obegriplig! 

10. Bästa boken du läst i år?
Tjuvarnas stad av David Benioff. En helt fantastisk skildring av Ryssland under andra världskriget; den är rolig mitt i alla misär!

Tjuvarnas stad

11. Hur ofta läser du utanför din egen bekvämlighetszon?
Inte så ofta. Det finns så himla mycket som jag vill läsa så jag har inte tid eller lust att ge mig på konstigheter.

Kommentarer
Postat av: Suzie

"Jag vill ha ett liv" läste jag någon gång i åttan. En bra bok enligt mig.

2010-11-13 @ 17:56:17
URL: http://susannawinther.blogg.se/
Postat av: MariaH

Inga Lindsjö står som författare på Fabian

2010-11-13 @ 21:09:57
URL: http://www.mariasbokliv.wordpress.com
Postat av: Ylva

Suzie. Ja, den är bra!



Maria. Hurra, vad jag har funderat över det!

2010-11-14 @ 16:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0