Kulturkullan

Vecka 47

* Läser: Stilla dagar i Mixing Part av Erlend Loe. Loe är ju alltid Loe men just den här boken är tyvärr inte så himla rolig som han brukar vara. Det är mest konstig dialog mellan norska makarna Nina och Telemann på semester i Tyskland.

Stilla dagar i Mixing Part

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9150112481

* Lyssnar på: September http://listen.grooveshark.com/#/search/songs/?query=september . Jag har sett några avsnitt av Så mycket bättre där sex olika (mycket olika) artister tolkar varandras låtar. September är discotjejen i gänget. Hon gör lättlyssnad och glad musik.

* Veckans citat:
(Fyllo på buss): "Jag var hemma igår och var inte riktigt nykter. Jag tappade en tallrik med nudlar på golvet och det gick inte att dammsuga upp så jag var tvungen att köpa en sån här!" (Visar upp en sopborste). (Jag vill inte veta hur det ser ut på hans golv dagen efter.)

* Veckans händelse: Augustilunch i Rom på Ljungby Bio Kontrast på måndag kl.19.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0