Parker

Jag är snorig och lättirriterad. Idag blev jag nästan arg för att det är så fint väder.



Men, åh, då måste jag ju gå ut! Jag tog tag i projektet parkundersökning eftersom jag ville veta hur Mästareparken ser ut. Det står i en beskrivning vi fått av mäklaren att den ligger nära vårt hus och jag visste inte att vi hade en sådan park.


Jag är inte jätteimponerad, men jag får väl gå dit och bli mästare i pulkåkning.

Jag hittade en karta över stan vid Gamla torg och såg att det finns en till park i närheten; Rönnäsparken. Så jag cyklade för att titta på den också.


Parker är ju lite kluriga för det står inga skyltar om vad de heter, men det här kan väl ändå inte räknas som en?


Jag kommer ihåg vägbeskrivningar i ungefär en minut, men till slut hittade jag rätt.


Som bonus tornade en ladugård upp sig. Mitt inne i stan! Vad himla trevligt!


Kommentarer
Postat av: Marias bokliv

Tja, med tanke på att "kulturhusparken" i Stenungsund är en gräsmatta så....

2010-10-12 @ 12:32:12
URL: http://www.mariasbokliv.wordpress.com
Postat av: Ylva

Maria. Ja, parker kan se ut lite hur som helst. Jag fattar till exempel inte riktigt vad som är Brunnsparken i Göteborg.

2010-10-12 @ 18:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0