Misär

Mina föräldrar är så rysligt upptagna nu när de är pensionärer så de har inte tid att hälsa på oss någon helg utan de har varit här nu från måndag till onsdag. De har nyligen åkt inlandsbanan och nu ska de till Sydamerika. Jag tänkte som vanligt att vi kunde förvara dem i stugan där de kan sköta sig själva. Det gick sådär. De fick varken igång vatten- eller värmepump, mamma fick ett idiotmagontanfall och pappa hällde en liter kokande vatten över sin fot (efter att vi demonstrerat hur man stoppar i ett par sladdar för att få vatten).

Det är ju så att jag får skämmas, jag som verkligen försökte tänka på att de skulle ha allt de behövde. Maken säger att det är väldigt otekniska föräldrar jag har. Ja, de är ju släkt med mig!


Jag kan trösta dem med att det inte går att sova inne i stan. I fredags trodde jag att de höll på att underminera mig när de borrade för att gjuta en ny betongplatta vid entrén och denna vecka håller grannarna på att gräva.

Kommentarer
Postat av: Mor

Stor protest inlägges!

1. Det var ingen som helst misär. Vi hade det hur bra som helst. Inte frös vi och vi klarade oss så långt utan vatten. Annars hade vi fixat det, t ex genom att väcka er!

2. Du är oteknisk och även din far. Men inte jag! Jag klarar min mikro, min värmepump, min vattenkokare etc. (Min ska vara betonat; hur kursiverar man?)

2010-09-15 @ 22:43:41
Postat av: Gunilla

Men, inte kunde väl ni rå för deras små tabbar :)

Hoppas mamma blev bättre i magen, och att pappas fot inte var alltför bränd !

2010-09-16 @ 13:33:52
URL: http://smulan-67.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Mor. Bra att ni inte såg det som misär, men jag tycker att det var förskräckligt. Det finns vissa saker som ska ingå i en övernattning, däribland vatten och värme. Jag vet inte hur man kursiverar i kommentarer, får fråga någon som är teknisk.



Gunilla. Nej, vi kan inte rå för vad de hittar på...

2010-09-16 @ 18:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0