På natten

I lördags natt hade jag ett skojigt samtal med en kille på Café DeLuxe i Växjö. (Tyckte jag då i alla fall, men ingen av oss var väl helnykter.)  

Han: Du heter Pia!
Jag: Nej, jag heter Ylva.
Han: Du ser ut som en Pia. Vad tror du jag heter?
Jag: Magnus.
Han: Nej, tvärtom.
Jag: Sugman.
Han: Nej, Daniel.

Sedan funderade han och hans kompisar på vem jag var lik och föreslog Sonja, Malte, Pandans syster och Jennifer Aniston. I vadslagning om min ålder kom han som gissat 32 närmast.

Jag fick visa leg på Grace men det var nog för att de skulle pricka av mig på gästlistan. Det var förresten det sjukaste kösystem jag varit med om; först skulle man visa sin SMS-biljett och sedan alltså hittas på en lista. Konserten som påstods skulle starta 21 kom igång närmare 23 eftersom alla skulle komma in först.


Jag vet inte hur Pandans syster ser ut men jag hoppas hon är snygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0