Träffa gamla vänner

Igår lyckades jag nästan träffa alla jag känner i Göteborgstrakten. Först var jag och lunchade på Universeum med gamla bibliotekskompisen och hennes familj, sedan fikade jag med en Stölletklasskompis från 95-96 och på kvällen var jag och åt middag med en bibliotekshögskolekompis (som jag även bodde hos) från 97, ett par tjejer som jobbat på biblioteket i Ljungby och en kompis som också åkt härifrån för att gå på mässan.


Efter Restaurang Söder http://www.restaurangsoder.com/ 
var vi på Skål och Cheers i Vasastan. Jag blev lite missnöjd när jordgubbarna var slut på Skål så jag fick ta en ananasdaiquri i stället och på Cheers hade jag tänkt dricka Rosa Pantern som jag brukar, men det blev en strawberrymist. Med tanke på priset hoppades jag att det var alkohol i. Det var det och det var en god drink.


Vi var även på Jazzhuset där synthbandet Colony 5 spelade. Ingen av oss hade hört talas om dem, men de har hållit på sedan 99 och verkar ganska kända i synthkretsar.
http://www.myspace.com/weseekcolony5
Det ser förresten ut som ett par hånglande tjejer i mitten av bilden. Det tänkte jag inte på när jag tog den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0