Gurkteori

Jag tror att våra gurkor blir förvirrade när maken säger att de bor i ett växthus och jag kallar det lusthus. 


En bild från november. 

En gurka som tagit begreppet lusthus till en ny nivå.

Repris på vår förra pervogurka. Inte EU-standard på den, precis.

Jag läste nyligen om matslöseriet att det slängs otroligt mycket mat som inte håller de föreskrivna måtten. Jag köper alltid fula exemplar om jag hittar, alltså inte ruttna men i konstiga former. Jag tycker att de skulle lägga ut dem i affärerna, kanske sälja billigare om nu folk är lite skeptiska mot fulmat.

Kommentarer
Postat av: Jerker Nilsson

Haha kul att höra att din make har humor också :D

2011-08-09 @ 16:15:05
URL: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Jerker. Nu förstår inte jag vad det här inlägget har med min man att göra. Det är väl jag som är rolig här?

2011-08-10 @ 12:46:15
Postat av: Jerker Nilsson

Hahaha du har rätt det är ju jag som inte kan läsa :D

2011-08-10 @ 21:26:32
URL: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/
Postat av: Zarah

Instämmer helt i dina tankar om grönsaker som inte har de rätta formerna. Åtminstone gurkor som ser ut som spermier skulle ha en strykande åtgång - tror jag!

2011-08-10 @ 23:41:08
URL: http://verandan.svenskablogg.se/
Postat av: Ylva

Zarah. Ja, hehe... Det är tokigt med regler som rensar bort en massa skojiga grönsaker och frukt.

2011-08-13 @ 13:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0