Jag saknar dig

Jag och en kompis var nyss och såg filmen Jag saknar dig som är gjord efter en bok av Peter Pohl. Den läste jag som tonåring och gillade men jag vet inte om jag törs läsa den igen, för jag kanske inte tycker lika mycket om den längre. 

Filmen är en ungdomsfillm, men fjortisarna bakom oss skrattade när det var sorgligt och pratade sig igenom filmen. Själv tyckte jag till en början att skådespeleriet var lite onaturligt emellanåt men efter att den ena systern dog grät jag mig igenom resten av filmen. Och blev lite kär i rockkillen Ailu. 

Här är en fin låt från soundtracket: 

http://www.youtube.com/watch?v=P8MxapXJKdo

När fine Ailu kom i bild hörde jag en tjej säga: Men hur gammal är han då? Typ 50?" samtidigt som jag tänkte "Oj, vilken snygg kille! Men hur gammal är han? 15?..." Jag har kollat upp honom och han är 24 så det är okej, då är jag ingen snusktant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0