Kulturkullan

Vecka 35
* Läser: Priset man betalar av Lionel Shriver. Jag har blivit varnad av flera att denna bok är bra till en början men spårar ur fullständigt på slutet. Eftersom Shriver skrivit en av de bästa böcker jag vet  (Vi måste prata om Kevin) måste jag alltid försöka undvika att jämföra hennes senare böcker med den. Jag tycker mycket om hennes sätt att skriva på och språk och än så länge räcker det fint. 

Priset man betalar

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170372888


* Lyssnar på: En kvinna under påverkan med Kajsa Grytt på Grooveshark. CD från 2011. Jag tror inte att jag skrivit om den här förut. Hej, Jerker, jag är fortfarande avundsjuk på att ni såg henne i Helsingborg! Tyvärr är låtarna avhuggna på Grooveshark men jag orkar inte byta till Spotify nu. Grytt har en fantastisk känsloladdad röst! 

* Veckans citat: "Vi tar finska cyklisters snapsvisa, den är kort: Hoj!"
(Makens kollega på kräftskiva)

* Veckans händelse: The King´s Speech på utomhusbio på torsdag ca 20.30 på Stora torg i Ljungby. 

http://www.ljungby.se/Kommunarkivet/Ljungby-stad-75-ar/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0