Vinterkängor

Maken hånade mig för att jag köpt ett par herrkängor (till mig) för 300 kronor på Netto. Jag tyckte det var en bra idé för jag fattar inte varför man ska handla dyrt när det finns billigt. Man kan inte beskylla mig för att köpa nya hela tiden heller för mina gamla vinterkängor har jag haft sedan 1996. Det minns jag eftersom de jag hade innan blev stulna! En knarkare på folkhögskolan där jag gick hade tagit dem och grävt ned dem fick jag veta senare. 


Det blir skönt för mig att ha ett par vattentäta vinterskor för en gångs skull. Fula och klumpiga, men det gör inget.

Kommentarer
Postat av: MariaH

har också köpt hyfsat billiga o härligt varma vinterkängor, mina gamla har hängt med sen 92 eller nått sånt...

appropå sminkinlägget nedan hoppas jag att jag ska lyckas mygla mig in som försökskanin när de ska fixa naglar

2011-12-07 @ 19:43:34
Postat av: Jerker Nilsson

Det låter som om du acklimatiserat dig väl till att bli smålänning :)

2011-12-07 @ 22:07:27
URL: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/
Postat av: Gunilla

Varför hånar han dig för det? det var ju ett fynd !! Det skiljer väl inget på såna kängor för dam o herr enligt mig i alla fall !!

2011-12-08 @ 15:28:24
URL: http://www.gugge67.wordpress.com
Postat av: Ylva

Maria. Jag hade kunnat få naglarna gjorda i lördags på en förfest men vill inte ha jättelånga (funkar junte på bibblan).



Jerker. Ja, jag är bra på att vara snålänning.



Gunilla. Det var inte för att det var herr- utan för att han tycker man ska köpa kvalitet som kostar.

2011-12-08 @ 17:06:31
Postat av: mor

Hoppas de var i rätt storlek och inte som sist du köpte kängor; tre nummer för stora så de passade din far. Det blir billigt för honom men inte för dig!

2011-12-08 @ 18:17:52
Postat av: Ylva

Mor. Fast det var inte alls förra gången jag köpte skor. Jag hade dem ganska länge och det var halva priset =billigt!

2011-12-09 @ 15:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0