Kulturkullan

Vecka 5

* Läser: En dag av David Nicholls. Äntligen har den här kommit på svenska! Jag har läst många översvallande recensioner och känt att det där är en bok för mig och det är det. Man får följa Dexter och Emma under tjugo år, fast bara under en dag. Alltså vad som händer den 15 juli varje år.

En dag
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9197906700

* Lyssnar på: Eldkvarn - Stans bästa band, 1971-2011 De första 40 åren. CD från 2011. (Fast jag lyssnar på Spotify). Det känns lite tidigt att ge ut en skiva med låtar från 2011 och det har de inte gjort heller. Jag antar att de passar på nu när Plura varit aktuell på TV med Så mycket bättre och Pluras mat, som tydligen går nu igen på ännu en kanal vi inte har.

* Veckans citat: 
Två pojkar ~6 , åker ner genom att stå i pulkan. Pojke 1 råkar trilla, slår sig och börjar gråta.
Pojke 2 (argt): Så där får du INTE göra! Då får du inga brudar!
www.tjuvlyssnat.se

* Veckans händelse: Fyra år till på Ljungby bio på onsdag kl.19.30.

Kommentarer
Postat av: Suzie

Boken låter jättebra, hoppas den finns att låna på biblioteket här i Halmstad.

2011-01-30 @ 12:46:11
URL: http://susannawinther.blogg.se/
Postat av: Ylva

Suzie. Mycket bra, troligen kö.

2011-01-31 @ 15:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0