Buss i Göteborg

Jag vill förtydliga att jag faktiskt inte tänkt friåka i Göteborg i fredags utan gav upp mina försök att betala för att det var för svårt! När vi kom fram med bilen till Mölnlycke var jag inne på järnvägsstationen och frågade en man i en kiosk om jag fick fylla på mitt kort som jag köpte förra gången jag var där. Han tyckte att det bästa för mig skulle vara att betala med plastkort på bussen eftersom det är en pantavgift på 50 kr när man fyller på ett kort som man alltså redan har. 

På bussen fungerade inte automaten när jag stoppade in mitt VISA så vi fick åka gratis. När vi skulle åka buss tillbaka hade det blivit natt-taxa (vilket jag också frågat mannen i kiosken om och fått svaret att det skulle gå med plastkort då också) och chauffören sa att han inte hade någon automat för plastkort. Han sa att jag skulle köpa SMS-biljetter och rabblade upp ett femsiffrigt telefonnummer och en trebokstavig kod som jag hade hunnit glömma när jag väl kom till platsen där maken satt sig. 

SMS-biljettnumret borde naturligtivs stå på väntplatser och på flera ställen i bussar och på spårvagnar! De borde ha kvar systemet med hundrakort som fungerade bra; man köpte ett kort för hundra kronor och så drogs en avgift varje gång man åkte. 

Nästa gång jag kommer till Göteborg ska jag åka häst och vagn. (Jag ville bara visa de här söta hästarna som jag hittade på en cykeltur i närheten av Pjätteryd.) 



Kommentarer
Postat av: Anonym

precis! vilka söta :)

2011-07-06 @ 16:47:11
URL: http://natalies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0