Kalle Pettersson

Jag berättade för en kompis om att min man höll på att ta emot en felleverans på jobbet en gång. Han följde med den polske lastbilschauffören och tittade in i bilen som innehöll flera hundra julgranar, som de knappast beställt till hans jobb. Han skulle ha kvitterat och sålt dem vidare... 

- Han kunde bara skrivit under med något namn. Kalle Pettersson. 
- Fast just det namnet var kanske inte så smart?
- Nej... han heter ju det!

Det är kul att ha en man med det namn man oftast säger om man bara ska ha ett namnexempel, fast han stavar det Karl-Henry Petersson (som ingen skulle kunna hitta på).

Kalle

Kommentarer
Postat av: Jerker Nilsson

Nu känner jag ju inte er eller så, men med den blicken och det utseendet, ska jag säga något om att ni är "giftaslika" eller "syskonlika"? :)

2011-07-28 @ 12:33:01
URL: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Jerker. Jag har svårt att se det, men det är flera som säger att vi är lika på något sätt.

2011-07-28 @ 18:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0