Kulturkullan

Vecka 29

* Läser: Den hemliga historien av Donna Tartt. Jag har inte tidigare läst något av Tartt, som har en kultstämpel, men som sommarläsning tog jag hem den här 700 sidor långa saken. Språket är vackert, men snart får det hända något om jag inte ska tröttna.  

Den hemliga historien
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174290576

* Lyssnar på: Engmans kapell på Spotify. Jag googlade Josef Zackrisson, som var med och spelade i hembygdsparken nyligen och fick veta att han producerat flera intressanta artister. Engmans har jag aldrig hört talas om förut, men jag tänker lyssna in mig nu för det här är trevligt! 

* Veckans citat: "Du ser ut som om du ska ut och extremsporta och så ska du fylla ett släp!"
(Maken tyckte jag var överdrivet klädd i linne, cykelbyxor, sportskor och arbetshandskar)

* Veckans händelse: Åsa Jinder i Angelstads hembygdspark på lördag kl.16. Gratis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0