Kulturkullan

Vecka 26
* Läser: Rätt åt dig! av Jane Fallon. En kompis tipsade mig om, och gav mig dessutom, Fallons första bok Dumpa Matthew som jag tyckte var rolig och det är även denna. 

Rätt åt dig!
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9137134787

* Lyssnar på: Musik för nyskilda med Mauro Scocco på Spotify. CD från 2011. Mmm...Mauro, fortfarande efter alla dessa år. Jag är inte lika dyrkande som när jag var femton och hade Mauro/Ratata på både väggar och snedtak, (Jag tycker fortfarande att han var som snyggast när han var 20, på plattan Sent i september.) men det är inte bara nostalgi som får mig att gå igång på rösten utan den är fortfarande fantastisk!

* Veckans citat: "Det finns en sak som är gulligare än barn: vuxna! Människor mellan 18 och 100 är så söta!"
(Emil Jensen)

* Veckans händelse: Det är både Peace & Love- (28/6-2/7) och Roskildefestivalen (30/6-3/7) men jag ska gå på tre andra konserter: Glada toner på Gamla torg på måndag kl.19 (gratis), Carl-Johan Vallgren i hembygdsparken på onsdag kl.19 (gratis) och Iron Maiden på Ullevi på fredag (dyrt, men en födelsedagspresent till maken).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0