Kulturkullan

Vecka 11
* Läser: Pittstim. Där Fittstim var en bok för tjejer är Pittstim en motsvarande bok för killar. Inti Chavez Perez, som varit med och satt samman boken ska komma till skolan denna vecka och föresläsa. Han har just vunnit priset Slangbellan som bästa debutant för boken Respekt så det ska bli extra kul att han besöker oss. I boken berättar femton killar om hur det är att vara kille.
Pittstim : 15 berättelser om att vara kille
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9146218874
* Lyssnar på: Radio. Jag får inte igång ljudet på datorn för maken har mixtrat med den och stereon. Just nu Grenade med Bruno Mars.
* Veckans citat:
Jag: 18-åringarna blir yngre och yngre!
Kompis: Ja, det var ju också ett sätt att säga att vi blir äldre.
* Veckans händelse: Johnossi på Garvaren på lördag.
http://www.garvarennoje.se/Noje.asp

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Den där boken köpte jag hem när min äldsta dotter började bli tonåring, jag tyckte det kunde vara bra för tonårstjejer att läsa om tonårskillar. Hon och hennes systrar har uppskattat boken. Tyvärr har jag inte fått tag på Fittstim .( den skulle jag gärna vilja att döttrarna läste... Men den säljs inte längre :( tyvärr.

2011-03-13 @ 22:56:35
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Ylva

M-L. Konstigt att inte Fittstim finns längre, den är ju ständigt aktuell.

2011-03-14 @ 21:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0