Bryggdags

Maken är i Sundsvall och jag är huvudansvarig fårskötare. Det är ett ansträngande jobb. 


Efter att jag tittat till fåren tittade jag till dammen och betade av viktiga sysslor där:


* Jag har solat. 


* Jag har tagit årets första dopp! Enligt termometern var det 20 grader. Den ligger alldeles i ytan och är inte helt tillförlitlig men jag kunde ta några simtag. 


* Jag har haft picknick på bryggan. 


* Jag har läst i en bra bok.
Dessutom har jag träffat två unga killar i bar överkropp som grejade med elen. Jag stod och var helt dum i huvudet en stund när de pratade anläggningsnummer och obegripligheter, men tror att jag skickat de viktiga siffror som behövs till maken som ska ringa en elektriker.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

jahaja,,där stod du som en fårskalle förvillad av överkroppar :)

2011-06-01 @ 15:43:04
URL: http://www.gugge67.wordpress.com
Postat av: Ylva

Gunilla. Ja, fast jag blev mest till mig över att den ene pratade fin norrländska.

2011-06-01 @ 20:30:13
Postat av: Marie-Louise

Låter som en helt fantastisk dag :) Kram

2011-06-02 @ 23:44:25
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Ylva

M-L. Det var det! Kram!

2011-06-03 @ 17:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0