Kulturkullan

Vecka 20

* Läser: På vinst och förlust av David Nicholls. Jag tyckte mycket om En dag av Nicholls och upptäckte att vi hade en till bok av honom på skolbiblioteket. Den är hans debutbok och väldigt rolig, om Brian som börjar på universitetet och blir uttagen till ett frågesportprogram och träffar på den perfekta Alice som han blir vansinnigt kär i. 

På vinst och förlust
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172638206

* Lyssnar på: Skriet från Medelmarken med Jonas Hjelte på Spotify. CD från 2010. Jag hittade en perfekt musikblogg för mig;
http://www.hakanpettersson.se/ . En man som skriver om sådan musik som jag gillar och här fick jag tips om Hjelte. Han får skylla sig själv att han blir jämförd med Winnerbäck som givit ut skivan Söndermarken.


* Veckans citat: "Jag är dessutom rätt förargad, för det är uppenbart att någon har smugit in i mitt rum medan jag sov, proppat min mun full av filtludd och stampat på mitt huvud."

(Sid. 50, På vinst och förlust av David Nicholls)

* Veckans händelse: Ljungby manskör och Mats Paulsson i Missionskyrkan på lördag kl.16. Inträde: 50 kr. 



Kommentarer
Postat av: mor

I Pocketshopen stod det att om man bara skulle läsa en enda bok i år, så skulle det vara One Day, vilket jag lydigt gjorde. Klart man blir besviken då! Sååå bra var den väl inte? Tur att jag läser rätt många fler böcker. Har du läst Revolutionary Road? Om du bara ska läsa en bok nästa vecka så ska du läsa den!

2011-05-15 @ 23:28:14
Postat av: Ylva

Jo, sååå bra är den. Vi har inte Revolutionary Road så jag har lånat den på kommunbiblioteket.

2011-05-16 @ 17:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0