Kulturkullan

Vecka 40

* Läser: Moderspassion av Majgull Axelsson. Majgull är en av mina favoritförfattare och det här är ännu en mycket bra bok av henne. Den handlar om en vägkrog utanför Arvika som får några oväntade gäster när det blir översvämning. 

Moderspassion

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9173372889

* Lyssnar på Melissa Horn på Grooveshark. Jag har inte gillat Melissa så särskilt förut men nu spelar de ofta en fin låt på radio: Under löven

* Veckans citat: Jag skriver när jag mår dåligt; sitter på nätterna, berusad av vin och har hög musik på. Jag vet inte hur det ska bli med flera böcker... 

(Sagt på bokmässan av Linda Olsson som skrivit Nu vill jag sjunga dig milda sånger, Sonat till Miriam och Det goda inom dig.)

* Veckans händelse: En midsommarnattsdröm på Grand på fredag och lördag.

http://www.ljungby.se/Turism/Evenemang/?telluslang=sv&tellusid=555917

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0