11 september

Den här bloggen handlar inte om den stora världen utan mest om min lilla -Ljungby, men idag tänker jag också på terrorattacken för tio år sedan. Det känns extra obegripligt eftersom jag varit uppe i ett av tvillingtornen. 


Här är utsikten från så högt man fick åka med hiss när vi var där 1982 och jag var åtta. 

Högst upp till höger är det en liten prick, en fönsterputsare! De hade spärrat av under så att man inte skulle få i huvudet om han tappade något. 

Jag satt i informationsdisken på kommunbiblioteket när attacken skedde. En kollega kom springande och sa att jag skulle titta på aftonbladet.se för att ett flygplan flugit in i World Trade Center. Sedan stod vi framför datorn hela personalen och försökte förstå.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

det var ofattbart, jag låg och vilade, nyss hemkommen från utlandsresa

2011-09-11 @ 16:39:16
URL: http://www.gugge67.wordpress.com
Postat av: Ylva

Gunilla. Ja, mycket, mycket overkligt!

2011-09-12 @ 18:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0