Bröllopsduellen

Jag funderade över om jag ska titta på ettan ikväll -Tack för musiken med Annika Norlin som gäst och Dyngkåt och hur helig som helst med Mia Skäringer som jag inte alls fattat grejen med när hon körde Mia och Klara men gillar i Solsidan, eller fyran som visar Bröllopsduellen. Efter att ha läst de här recensionerna väljer jag ettan. (Vi har inte så himla många kanaler så det brukar inte vara några problem.) 

Bröllopsduellen riktar sig till dem som tyckte att Sex and the City-filmen var litet väl krävande för intellektet men som saknar alla produktplaceringarna för vita marängklänningar och allt möjligt annat. Övriga har en muntrare stund med någon timmes sammanbitet karvande i underarmarna med en trasig flaska.
http://www.svd.se/kultur/film/humor-kvavd-i-sin-linda_2328179.svd

Medan Anne Hathaway kör sitt på ett minimum, för det krävs ju egentligen inget mer, spelar Hudson på med hela sitt register. Glad, ledsen, dålig, hysterisk, dålig, rolig (not), dålig. Och så fortsätter det tills den enda riktigt beskrivande sammanfattningen är talanglöst. Hudson känns lika simpel som de filmer hon gör. Och med tanke på hennes CV en rent fasansfull slutsats.
http://www.moviezine.se/film/bride-wars

Man blir nästan lite "men är det TILLÅTET att göra så här moraliskt demoraliserande, nedlåtande filmer? Är det inte hets mot... unga tjejer?" Det är så otroligt fånigt, mossigt, stenåldersmässigt. Nog för att jag kan gillar romantiska komedier, men så här uselt får det faktiskt inte lov att vara. Det borde vara trettioårsgräns på sådana här filmer.
http://www.filmpunkten.se/brollopsduellen.asp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0