Ljung-by?

Jag vet inte om vi faktiskt har ovanligt mycket ljung i Ljungby men på Kånna högar växer det ymnigt. I stället för att gå på afterwork valde jag att promenera bland gravhögar. Tantvarning på det... Fast mest är det ekonomiskt tänkt eftersom jag ska till både Göteborg och Stockholm denna månad. 


Forever ljung

Här finns ungefär 300 gravar

Gravplundring!

I detta pampiga gravfält från år 500-1000 ristade någon in en runsten 1822...

Om man går rakt över gravfältet och fortsätter kommer man till E4:an. Fast den är inte lika vacker.

Kommentarer
Postat av: Anonym

den där gravplundringen ser mer ut som kaninhålor...;) Hälsa högarna från mig!

2011-09-09 @ 22:30:29
Postat av: Ylva

Maria. Eller något större. Som tur är har våra ligistkaniner inte grävt upp trädgården så illa ännu...

2011-09-10 @ 13:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0