London?

Det är ganska vanligt att människor frågar mig vad man ska göra i London, som om jag vore expert på det. Jag har inte övernattat i London sedan jag och mamma var där påsken 1991 och sedan dess har jag bara varit på några dagsturer dit med maken och nu är det flera år sedan sist. 

Däremot vet jag mycket väl hur det ser ut på flygplatsen Stansted och i Southend, kuststaden vi åker till varje sommar för att hälsa på makens mormor, men det ligger en timme från London. Och vi brukar som sagt inte längre åka in till huvudstaden för att allting är mycket dyrare där och för att det blir så fruktansvärt där när det är varmt. Men det är klart att jag gärna skulle åka dit och stanna några nätter och det tror jag vi ska göra när mormodern är borta. 

Jag har inspirerat en före detta lärarkollega som bor i London att åka till Southend och det är kul att höra att hon gillar det. Jag var lite rädd att hon skulle bli besviken eftersom jag hajpat staden i flera år och den kanske inte är så speciell för någon som bor i England. Men hon blev lika fascinerad som vi över alla sjöbodar. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0