Bakad kräm

Jag hade tänkt att vi skulle åka till Hedemora och träffa min släkt men det hanns inte med denna sommar för maken har så gruvligt mycket att göra både hemma och på jobbet. Då var det kul att en bit Hedemora kom hit i stället, vi hade besök av en högstadiekompis och hennes familj som övernattade på väg till Skåne. 
 
Jag tänkte bjuda på en kaka jag gjort på recept från svärmor. Det var inte svärmors fel att kakan aldrig stelnade; jag kollade igenom receptet igen när kakan var klar och såg att jag tagit en liter vatten i stället för en dl. "Allt blev bara pannkaka", kan man säga... Men! Jag har fått reda på att det finns ett liknande recept på danska och då heter det "bakad kräm". 

En glad, men dålig bagare...

Väninnan och hennes syster har för övrigt en matblogg som heter Systrarnas mat. 
http://systrarnasmat.se/?page_id=2

Kommentarer
Postat av: Znogge

Aj då, men tanken var god ;-)

Svar: Ja, och kakan smakade inte illa, bara lite oväntad konsistens...
Ylva

2012-08-05 @ 12:03:58
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0