Om snö

Här i Sydsverige är de tråkiga och gillar ofta inte snö, likadant i Mellansverige egentligen men mina föräldrar är snöfreaks så jag har liksom vuxit upp med att det är något positivt. I Ljungby är det mulet/regn större delen av året så snön är en befrielse. Förutom när jag måste göra vuxna saker som att köra bil när det är halt, mata djuren, elda i kaminen och skotta. Oftast sköter maken de där jobbiga sakerna, jag har ju så mycket annat för mig

... som att gå på fest i vår mysiga hembygdspark. 
 
PS! Idag har jag målat ett kontor för att hjälpa till på makens nya företag =bra av mig. DS.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Snön är underbar...solen sken och vi njöt en promenad idag !

Svar: Ja, snö och sol är så himla fint!
Ylva

2012-12-08 @ 21:01:11
URL: http://www.gugge67.wordpress.com
Postat av: livet

jag älskar snön :)

Svar: Ja, jag tycker det är konstigt att föredra regn framför snö!
Ylva

2012-12-10 @ 10:12:36
URL: http://www.livetarinterattvist.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0