Så blev det

Jag minns några saker jag tänkte innan jag träffade min man. 

Jag ville inte träffa någon 

* som bodde långt bort. Efter ett kraschat distansförhållade. 

* som gjorde lumpen. Efter att ha blivit så less på att höra killar prata lumpminnen. 

* någon som var för snygg. För då skulle andra tjejer stöta på honom och så skulle han lämna mig för någon snyggare.  

* någon med skorrande R. Eftersom jag inte tyckte om sydsvenska, trodde jag. 

Dessutom ville jag gärna ha en rökfri kille. Drömkillen var lång, smal, med kort hår -ljust eller mörkt men inte rött, utan skägg och mustasch. Ja, och så gärna kulturell då. 


Här är jag nu med mannen jag träffade 1996. 

* Han bodde i Ljungby, på ett fartyg (för vintern ankrat i Norrköping) och Malmö medan jag bodde i Hedemora, Borås och Göteborg innan jag flyttade till Ljungby efter tre år. 

* Han gjorde lumpen i flottan när jag hittade honom. 

* Han var väldigt snygg. Och är fortfarande. 

* Han pratar härlig småländska och vi bor nära Skånegränsen. 

Han slutade snusa, inte bara för min skull. Han var lång, smal med kort ljust hår. Ointresserad av böcker och kultur, men det hade kanske inte varit lätt att leva med en kulturkille heller. Och en förvirrad tjej som bodde hemma hos föräldrarna och inte gjorde något alls stod nog inte på mångas önskelistor...

Kommentarer
Postat av: Jerker Nilsson

Kärleken finns där man minst anar det! <3 Och ibland i den man minst anar :)



Det enda som inte stämmer med min fru är e g att hon är blond. Jag som brukar föredra mörkhåriga...

2012-01-20 @ 21:17:10
URL: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Jerker. Ja, framför allt tror jag att kärleken lättare dyker upp när man inte letar, vilket man ju gör om man är ensam och vill ha någon.

2012-01-21 @ 13:19:56
Postat av: Maria H

ja, det är ingen större idé att göra upp en önskelista...

2012-01-21 @ 18:20:12
Postat av: Jerker Nilsson

Jag tror du har rätt. Sällan har jag letat så mkt och hittat så lite som när jag blev dumpad för första gången i mitt liv som 18-åring efter tre år. Det var lättare att hitta intresserade när jag var upptagen några månader tidigare...

2012-01-21 @ 18:36:56
URL: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/
Postat av: Jerker Nilsson

Dessutom tycker jag ni är ett vackert par!

2012-01-21 @ 18:38:16
URL: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Maria. Neäh, och som sagt, vem skulle ha mig på sin lista?...



Jerker. Visst är det dumt att man tydligen blir mer intressant när man är upptagen.

2012-01-22 @ 12:57:23
Postat av: Marie Nilsson

Det är nog många som skulle ha dig på sin lista!

Kolla bara på dom gånger vi gått ut ihop....

Vilken vacker kompis du har, sånt säger man till mig och du har ju alltid haft lätt för dig att prata med allt och alla! Du är helt enkelt skitbra!

2012-01-22 @ 17:42:38
Postat av: Ylva

Marie. Tack. Nej, jag har inte alltid pratat, mina första 18 år var jag tyst.

2012-01-23 @ 20:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0