Vinterkläder

Idag när jag cyklade till jobbet var det sju grader kallt och jag är verkligen inte van vid det så det var chockartat. Hur fungerade vi egentligen när jag var liten och det var riktiga vintrar? Jag vet att jag varit med om minusgrader närmare 30. Vad jag minns är att jag hade ordentliga vinterkläder; täckbyxor, täckjackor, tjocka mössor, vantar och halsdukar. Jag har även haft moonboots, snow joggers och näbbstövlar. Näbbstövlar tycker jag fortfarande är fint, men i sjuan började jag fatta att snow joggers inte var så hett (jo, bokstavligen då). 


På översta hyllan står mina kängor.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Sv: Det är en trumma från Egypten ;-)



Jag tror att lager på lager-metoden är bra när det är kallt. Just nu har vi -3 och jag frös rejält när jag var ute med hundarna. Inga handskar...

2012-01-24 @ 18:13:08
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: mor

Du och jag gick 2 km i -30 och solsken när du var 3 år. Vi tyckte båda det var underbart väder men du såg ut som en michelingubbe (med teddypäls!).

2012-01-24 @ 19:46:43
Postat av: Ylva

Znogge. Absolut lagerpålager, men jag får inte plats med långkalsonger under jeans längre...



Mor. Teddy låter skönt och fint men jag har en känsla av att det blir nästan lika galet som onepiece på en vuxen.

2012-01-25 @ 17:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0