Meddelandelån

Jag fick en skum faktura från Meddelandelån och eftersom jag inte lånat från dem tänker jag inte betala några 2500 kronor. När jag ringde och var upprörd fick jag prata med en kvinna med lugn finlandssvenska som sa att jag ska polisanmäla och att de spärrar mitt personnummer.

Någon har uppgivit mina passuppgifter och jag fattar inte hur det gått till för jag har mitt pass liggande hemma och har inte använt det på länge. Dessutom tycker jag att det är orättvist att jag råkar ut för detta när det bara är 1 1/2 år sedan någon tog ut pengar på mitt VISA-kort i USA och jag inte varit oaktsam med kortet. Hur ska man skydda sig mot sådant här?! 


Bedragen och arbetsklädd

Kommentarer
Postat av: Znogge

Låsbar brevlåda är en bra början! Men ibland kan man inte värja sig... Hoppas det ordnar till sig. Men det är viktigt att du spärrar direkt för fler krediter kan vara tagna.

2012-03-10 @ 16:27:14
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ylva

Znogge. Ja, jag hoppas att det inte följer fler lån via mitt pass.

2012-03-10 @ 22:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0