Ärlig person

Idag var jag och hämtade ut kontaktlinser för ett halvår och var kanske lite ärligare än nödvändigt. När jag såg kvittot sa jag att jag skulle betala för synundersökning också, 350 kr till, och optikern blev förvånad så det är nog inte så himla vanligt att man gör så. Men jag tänkte mest att jag inte ville att de skulle upptäcka det senare (liten risk) och debitera mig nästa gång. Jag får väl trösta mig med att det känns bra att vara ärlig. 
 
Jag har inte tänkt så mycket på hur det blir när jag blir äldre och antagligen får ännu sämre syn, men som tur är sa optikern att det finns linser som korrigerar när man är både när- och långsynt och att man till exempel kan ha en lins på ena ögat som gör att man kan se på nära håll. 
 
En ärlig person

Kommentarer
Postat av: livet

jag är också ärlig, men där hade min gräns gått :)

Svar: Hm, ja, ibland pratar jag fortare än jag tänker.
Ylva

2012-11-06 @ 10:41:40
URL: http://www.livetarinterattvist.blogspot.se/
Postat av: Gunilla

Karma - det får du igen sen, att du var ärlig !

Svar: Ja, jag har väldigt svårt att luras men jag hade ju bara kunnat gå därifrån.
Ylva

2012-11-06 @ 12:44:14
URL: http://www.gugge67.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0