Mina 20 bästa

Jag är listig nu för tiden. Denna lista finns hos http://hannelesparadis.blogspot.se/

Bageriet, matbröd: italienskt eller grekiskt lantbröd 

Bageriet, kaffebröd: kakor med kola
Blomsteraffären: Janssons här i stan gör fina buketter 
Smycken: gärna i silver (Lite dum i huvudet var jag en gång och sa till maken att jag inte gillar guld så mycket. Det gör jag väl visst, men brukar tycka att silver är ännu finare.) 
 
Pizzan: Husets pizza utan paprika från Pizza house. Fläskfilé, bea, fyllda champinjoner.
Thaibuffén: Nej, äter inte thai. Men klarade mig bra i Thailand ändå på något vis.  
Fiskrestaurangen: Sjömagasinet i Göteborg. Blev bjuden där en gång på en overkligt god middag. Betalar inte sådana summor själv.  
 
Kameran: min lilla Canon
Bil: vår Mitsubishi med automatväxel är skön att köra.
Moped: Nej. Har testat en gång medan tjejen som ägde den sprang efter mig och skrek att jag inte skulle rusa motorn.
 
Handelsträdgård: Skinnarnas här i Ljungby, cirka den enda jag varit på förutom Hildéns i Hedemora.
TV-serien: Solsidan 
På nätet: Roliga bloggar som Knivlisa 
Boken: Simon och ekarna av Marianne Fredriksson
Resmålet: gillar att åka till England varje sommar. Hoppas vi fortsätter åka dit även när makens mormor försvinner.  
 
Drycken: Strawberry daiquiri på Bahamas när det var 40 grader varmt.  
Shoppingstället: High Street i Southend, med gallerian Royal där TK Maxx ligger.
 
 
Staden att bo i: Ljungby får det bli.
Storstaden: Köpenhamn
Morgontidningen: Smålänningen om man bor här och det gör man ju.

Kommentarer
Postat av: znogge

Den knyckte jag också. Kul att få veta lite mer om dig :D

Svar: Det är skönt med listor när man inte har några uppslag själv.
Ylva

2012-11-29 @ 17:32:28
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Vicky

Jag gillar också listor men efter att ha läst dina urbra svar på boktitel-frågelistan insåg jag att jag inte har en chans ;)
Får se om jag kopierar denna!

Svar: Gör gärna det, kan bli lite annorlunda svar från Italien.
Ylva

2012-11-29 @ 18:53:14
URL: http://bockeretc.blogspot.com/
Postat av: Hanneles bokparadis

Kul att di hängde på! Allt ska man inte säga till maken :)
Strawberry-drink är nog gott, vi ska till London efter jul!!

Svar: Åh, hälsa London! Länge sedan jag var dit, vi brukar hänga vid kusten fem mil därifrån.
Ylva

2012-11-29 @ 22:14:39
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Gunilla

Där fick man veta lite mer om dig då :)

Svar: Ja, fast det var en del som är svårt att svara på i småstad, vi har liksom inte så många alternativ :-)
Ylva

2012-11-30 @ 08:55:56
URL: http://www.gugge67.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0