Soptippsbacken

Jag var ute på upptäcktsfärd, inte jättelångt eftersom jag så lätt går vilse men i alla fall på ett nytt ställe. 

Vad är detta har jag länge undrat. Jag vet fortfarande inte vad den stora grusplanen tjänar till, men har följt den nybyggda vägen upp till slalombacken. 

På den gamla soptippen driver Ljungby alpin slalomåkning. Ljungby alpin är ett väldigt roligt namn tycker jag som kommer från Dalarna, där det finns något större backar. 

Utsikten är fin om man inte tittar åt vänster för där ligger energiverket. 



 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Det är nått putsgulligt över dessa små backar i södra sverige, själv skulle jag inte kalla det skidåkning :)

Svar: Inte för att Nibblebacken är så himla stor men så kallar vi den inte alpin heller.
Ylva

2012-10-11 @ 11:17:35
URL: http://www.gugge67.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0