Award

Jag fick en blog award av Ylva på http://ylvakortochgott.blogspot.se/ Tack ska du ha!
 
 
Här kommer frågor och svar;

1. Vad ville du bli när du var liten?
Författare, journalist. Någon som skriver och läser. 
 
2. Vad är du idag?
Skolbibliotekarie. Någon som skriver och läser!
 
3. Vart vill du helst resa?
Nya Zeeland.
 
4. Var ser du dig själv om fem år?
Ungefär på samma ställe. Jag är inte så mycket för förändring och har det bra som jag har det. Dock hoppas jag att makens företag går bra och att vi har renoverat huset och fått nytt kök och badrum. 
 
5. Rött eller vitt?
Rödvin. Dricker inte vitt. Hade faktiskt en sjuk SMS-diskussion med mamma idag om det: 
 
Jag: Köpte en flaska vitt. Den får ni dricka, ser äcklig ut. 
Mor: Vad heter det äckliga vinet?
Jag: Indomita med smak av skumbanan, haha... 
Mor: Äckligt var ordet!
Jag: Jamen, vad fan? Jag dricker ju ej vitt!
Mor: Ja men att hitta ett som smakar skumbanan! 

6. Sommar eller vinter?
Sommar. 

7. Skog eller hav?
Skog. 

8. Vad gör dig ledsen?
När någon klagar på något jag gjort, särskilt när jag faktiskt försökt göra det ordentligt. 

9. Vad är det bästa du vet?
Att gå på en riktigt bra konsert. 
 
Sedan ska man skicka vidare till fem andra bloggar, men jag tänker att den som vill får anta utmaningen. 

Kommentarer
Postat av: Ylva

Vad roligt att någon jobbar med det som man ville när man var liten. Du är nog den första jag sett (som svarat på dessa frågorna) som gör det, kul! Den där vindiskussionen var verkligen rolig, vin som smakar skumbanan, det har jag aldrig hört talas om. Låter gott :) och lite skumt ;)

Svar: Ja, något kontorsaktigt har jag alltid velat göra. Men tekniken har ju förändrats enormt sedan jag var liten och tyckte om att skriva för hand och älskade allt som hade med papper, pennor, suddgummin och klistermärken att göra. Har alltid haft telefonskräck så där faller lite idén med att vara kontorist...
Ylva

2013-04-06 @ 19:28:52
URL: http://www.ylvakortochgott.blogspot.com
Postat av: Znogge

Grattis till awarden! Vin i all ära men skumbanan tackar jag nej till ;-)

Svar: Vi får se hur det går ikväll med vinet...
Ylva

2013-04-06 @ 21:13:03
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Hanneles bokparadis

jag har lärt mej att tycka om havet.

Svar: Jag gillar havet, men är mer för sjöar (och vår damm som vi badar i).
Ylva

2013-04-07 @ 11:26:21
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0